Negocjacje cenowe

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Cena – skąd się bierze słowo i co ono oznacza.
  • Strategia „wygrana – wygrana” w kontekście ceny produktów i usług.
  • „Doświadczenie uczy, że doświadczenie niczego nie uczy” – elastyczność
  • w kontaktach z Klientem, który pyta o „trudne” kwestie.
  • Obiekcje Klienta czyli artykułowanie potrzeb – techniki odwrócenia.
  • Odkrywanie przekonań i wartości.
  • Konsekwencje budowania przekonań w komunikacji i relacjach z innymi ludźmi.
  • Techniki zmiany przekonań.
  • Cechy produktu, usługi.
  • Przekształcanie cech usługi w język korzyści zrozumiałych dla klienta.
  • Cena jako jedna z części składowych negocjacji.
  • Trudne rozmowy - negocjowanie warunków cenowych
  • Motywacje jawne i ukryte – schemat „góry lodowej”.
  • Radzenie sobie z konkurencją.
  • Odpowiedzi na wymówki.
  • Negocjacje cenowe: strategie i techniki zbijania ceny przez kupującego – gry negocjacyjne.